Navigatie |
![]() WWE verhoogt de productie-efficiëntie met high-performance KVMACHTERGRONDWorld Wrestling Entertainment, Inc. (WWE) is een van de grootste mondiale sportentertainmentorganisaties ter wereld. Het zendt jaarlijks meer dan 500 evenementen uit en bereikt ca. 36 miljoen kijkers wereldwijd. Het bedrijf produceert maandelijks gemiddeld 400 programma-uren vanuit zijn campus in Stamford (Conn.), inclusief 35 binnenlandse programmeringen, waarvan 13 home-videoproducties, 264 lokale shows voor een groot aantal internationale markten, 99 netwerkstreams en 29 OTT-producten. Al deze content wordt in de Stamford faciliteit, met een oppervlakte van 7000 vierkante meter, geproduceerd. De productie wordt verdeeld over twee gebouwen, vijf modulaire gebouwen/trailers en drie gehuurde zones op aangrenzende percelen. Daarnaast bevinden zich negen datacentra verspreid over drie van de gebouwen, waarbij de locaties met behulp van meer dan anderhalve kilometer 'onbelicht' glasvezel (Dark Fibre) met elkaar verbonden worden. UITDAGINGIn 2016 nam WWE een nieuw KVM-systeem in bedrijf, waarin de gehele productiecapaciteit geïntegreerd moest worden. De bestaande installatie was begrensd op 64 poorten, met onbetrouwbare verbindingen, die dikwijls leidden tot systeemuitval. Het analoge VGA-systeem kon eveneens de signaalverlenging over grote afstanden niet verzekeren; de gevolgen waren een lage videokwaliteit en een beperkte totaalresolutie. Het grafische systeem van het productieteam bevond zich daarnaast op een aparte matrix, waardoor switchen tussen de verschillende systemen lastig was. WWE vereiste een KVM-oplossing die control room-producenten in staat zou stellen probleemloos gebruik te maken van meerdere schermen bij hoge resoluties. Het bedrijf wilde bovendien een goed functionerend en eenvoudig te gebruiken user-managementsysteem en de flexibiliteit om zowel engineering- als operatorsystemen te kunnen toevoegen. De KVM-oplossing van Black Box werd uiteindelijk uit drie mogelijke leveranciers gekozen. De keuze voor Black Box was gebaseerd op het presales-plan en de uitstekende reputatie van het bedrijf op het gebied van ondersteuning. Vul het formulier in om de complete case study te downloaden. ![]() |